Her gün bir bardak meyve suyu depresyonu azaltıyor
İngiltere'de yapılan bir araştırma, her gün bir bardak meyve suyu veya smoothie tüketmenin yetişkinlerde depresyon seviyelerini dört haftada düşürdüğünü ortaya koydu.
Öne Çıkanlar
AIİngiltere'de yapılan yeni bir araştırma, her gün bir bardak doğal meyve suyu veya smoothie içmenin, daha sağlıklı bir beslenme düzeniyle birlikte depresyon seviyelerini azaltmaya yardımcı olabileceğini gösterdi.
Newcastle Üniversitesi'nin yürüttüğü çalışmada, günde ikiden az porsiyon meyve ve sebze tüketen 42 yetişkin rastgele üç gruba ayrıldı.
Birinci grup mevcut beslenme düzenine devam ederek kontrol grubunu oluşturdu. İkinci gruba ise günlük meyve ve sebze tüketimini beş porsiyona çıkarmaları için destek verildi.
Üçüncü grup ise aynı desteğin yanı sıra her gün bir bardak meyve suyu veya smoothie ekledi.
Dört haftanın sonunda, ikinci ve üçüncü gruplar meyve ve sebze tüketimini artırdı. Özellikle meyve suyu ve smoothie grubunda, kontrol grubuna kıyasla depresyon seviyelerinde istatistiksel olarak anlamlı bir düşüş gözlendi. Bu bulgular, "science daily" sitesinin aktardığına göre İngiliz Beslenme Dergisi'nde yayımlandı.
Meyve suyundaki şeker miktarına dair endişelere rağmen, araştırmada dört haftalık tüketim sonunda sağlık göstergelerinde olumsuz bir etki saptanmadı.
Çalışmayı Newcastle Üniversitesi'nde yürütüp şu anda Liverpool Üniversitesi'nde görev yapan araştırmacı Courtney Neal, birçok kişinin günde beş porsiyon meyve ve sebze tüketmenin faydalarını bildiğini ancak bu hedefe ulaşmakta zorlandığını belirtti.
Neal, yüzde 100 meyve suyu veya küçük bir smoothie gibi basit ve düşük maliyetli çözümlerin, insanların günlük beş porsiyon hedefine ulaşmasına ve ruh sağlığına olumlu katkı sağlamasına yardımcı olabileceğini vurguladı.
